Billboard; şehir merkezlerinde yaya ve araç yoğunluğunun olduğu yerlere monte edilen trafiği ve bakış şeklini engellemeyecek şekilde olmak üzere kare şeklinde net kullanım alanları olan en yayılmış açık hava reklam alternatifleridir. Yayılmış olması bakımından belli bir standartı elde etmiş olan şehir içi billboardları belirtilen net kullanım alana yapıştırılan afişlerle estetik ve büyük bir görsel alan ile en etkili
balıkesir reklam yöntemi olarak kabul edilmektedir.
Şehirler arası araba yolları düzergahlarında bulunmakta olan yol levhaları standart bakımından farklı ebatlar taşıyabilirler fakat billboardların çerçeveleri, renkleri, yerden yükseklikleri değişik olsa dahi afiş kullanılan bölümleri standarttır. Billboardlar dışarıda ki açık hava reklam araçlarının en bilinmekte olanı ve yaygınıdır. Reklam planlaması yapılırken yalnızca bir alana entegre kalmamak gerekir. Çünkü reklam ile amaçlanan her alana hitap edecek tüm kanalların kullanılarak projenin tanıtılmasıdır. Son zamanlarda hayatımıza dahil olan internet ve dijital reklam araçları beraberinde açıkhava reklam araç gereçlerini de en iyi biçimde kullanılması gerekir. Sadece dijital dünyayı ve interneti kullanırsanız ürününüzden diğer insanların haberdar olmasını engellemiş olabilirsiniz.
Açıkhava’daki
reklam alanı panolarının birçoğuna günlük kullanımda billboard denilmektedir. Ancak genel olarak “reklam panosu” şeklinde algılanan billboard açık hava reklam araçlarından sadece bir tanesidir. Açıkhava reklam araçları için kullanılan genel bir ifade olarak bilinse de teknik olarak billboard başlı başına en yaygın reklam aracıdır.